2014-05-12
 21:34:59

Duodenal switch

Nu är vi inne i maj och om exakt en vecka blir jag inlagd på avdelning 15 för operation, operationen genomförs den 20 maj och jag är så glad jag äntligen är där! Så som jag väntat, men ändå har det gått fort. Jag kommer att göra min operation i två delar, nu den första operationen är det magsäcken man minskar. På så sätt är det tänkt jag ska gå ner 20-40 kg innan nästa operation görs och man kopplar om tarmarna. Från början ville jag helst göra en operation bara, men nu i efterhand känns de skönt att göra den i två steg. Denna metod heter Duodenal switch.
 
I mars träffade jag kirurgen och fick mitt ja till operationen, dock var det inte den trevligaste kirurgen och var väldigt dömande och anklagande. Uttryckte sig som att "ja det finns ju en anledning att du är tjock". Ordet tjock hatar jag och det gjorde ont att höra, överviktig kan man väl i varje fall säga som kirurg. Men är glad jag fick mitt ja i varje fall.
 
Sedan dess har jag bara gått och väntat på att operationsdatumet ska komma, har känts som en evighet men tillslut kom det! Total glädje men det slog mig samtidigt att nu händer det verkligen. Så det var bara att börja på flytet vilket har vart sjukt jobbigt. Första veckan grät jag bara, förra veckan gick väldigt bra och fort och nu är det bara en vecka på flyt kvar. Det fixar jag, lättare att räkna ner nu.
 
Sedan 18 december då jag var på infomötet har jag minskat 15 kg, varav 5 kg nu under flytet och några fler lär det bli innan själva operationsdagen. Är otroligt stolt över mig själv.
 
Och nu mitt under allt kring operationen ska jag hinna med att flytta också, ska packa största delen nu innan operationen så allt är klart. Kommer ju inte kunna bära något efter operationen så är till att förbereda.
 
Isabell



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: