2015-02-10
 01:13:42

duodenal switch del 2

Har inte skrivit sen i maj! Livet har helt enkelt gått i 110 och jag har knappt hunnit med det själv! Operationen gick bra, inga komplikationer efter och allt efteråt har gått bättre än jag kunnat hoppats. Sen resans start har jag tappat 35 kg! Men senaste månaderna har det stått stilla. Märker kroppen flyttar om fettet lite men inget ändras på vågen.

I fredags ringde en sköterska på kirurgmottagningen och kollade hur allt flyter på. Hon frågade också om jag funderat något på steg 2 som man ville göra. Alltså en till operation. Det är något jag tänkt på men inte lagt mycket tanke vid. Trots att första operationen gick bra har tanken på att gå igenom allt igen känts riktigt jobbig. Sköterskan sa i varje fall att en expert ville träffa mig redan nu på tisdag och prata om steg 2. Snabba ryck för att vara sjukvården men tackade självklart ja. Nu känns tanken om en till operation inte lika skrämmande och har insett jag nog behöver den för att komma ner ännu mer i vikt.

Har suttit och googlat runt lite på bloggar om just duodenal switch men är väldigt få som gjort den och verkar blogga om det. En blogg är ju en väldigt bra källa om hur det fungerar. Det får mig också vilja skriva mer om de här speciellt om det nu blir en till operation. Vi får helt enkelt se hur det går imorgon och vad läkaren säger.





KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: