2015-02-12
 16:49:55

Gastric bypass

Hej!
I tisdags var jag hos läkaren! Fick börja med att träffa "min" sköterska på kirurgmottagningen, vi vägde, tog lite blodtryck och pratade. Hon tyckte jag såg pigg ut vilket man tackar för! 
Fick sen gå in i ett annat rum och vänta, nervositet steg och kändes som en väldigt lång väntan. Hinner gå på många tankar, brukar ha oturen att få träffa läkare som inte är speciellt förstående och empatiska. Sedan oron att läkaren tycker jag gjort ett dåligt jobb efter min operation. 

Till slut kom kirurgen in och till min förvåning var han otroligt trevlig och lyhörd. Han berättade att när man som jag haft ett väldigt högt BMI så är inte sleeven alltid tillräcklig utan viktnedgången stannar av. Vilket de nu ju också gjort för mig. Han sa också att jag gjort ett otroligt bra jobb hittills och inte skulle känna det som något nederlag viktnedgången stannat av. Vi bestämde att jag nu kommer göra steg 2, dock blir det ingen duodenal switch som det tidigare varit tal om utan resultatet kommer vara som en gastric bypass som jag förstod honom på. Det var inte heller någon väntetid för operation så han trodde min skulle äga rum i början på mars. Ska även flyta i två veckor innan för att levern ska minska, har inget viktkrav. 

Efter kirurgen kom sköterskan in igen och gav mig remiss för blodprov och pratade lite om flytet och hur det känns. Hon sa även att det bara var att ringa så skulle hon hjälpa mig med allt hon kunde ifall det var nått.

Gick ut från kirurgmottagningen med en väldig glädje och kände att detta verkligen är rätt för mig. Känner absolut inte det som något nederlag att jag stannat upp, jag är otroligt stolt över mina ca 35KG! Och nu kommer det ju bli mer kilon som försvinner. Känner dock en otrolig rädsla för operationen, trots att jag gjort de här tidigare är det ju ändå en stor grej. För mig är det inget rutiningrepp utan faktiskt en stor operation! När jag gjort den kommer jag känna mig otroligt stolt som genomgått en av mina största rädslor 2 gånger! Jag är spänd på framtiden och vad operation 2 kommer medföra för förändringar!

Isabell 



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: